zaterdag 25 juli 2015

Granaatappelsap voor een stralende huid



Elke dag na het ontbijt drink ik een glaasje granaatappelsap. In eerste instantie voor mijn weerstand, maar het blijkt ook super voor je huid te zijn. Granaatappels zitten vol met vitaminen en goede stoffen zoals, vitamine K en C, kalium, koper, zink en ijzer. Door deze vitaminebom kan je een gezonder uitziende huid krijgen.

De granaatappel biedt ook bescherming tegen schade van de zon. De UV-stralen van de zon kunnen rimpels en huidvlekjes veroorzaken. De polyfenolen in de granaatappel helpen de huidcellen weerstand te bieden tegen oxidatie. Polyfenolen zijn een groep van chemische verbindingen, die voorkomen in planten. Zij werken ontstekingsremmend. Door onderzoek is gebleken dat granaatappels de schade aan je DNA kunnen herstellen.

Naarmate je ouder wordt, gaat je huid van nature slapper worden. Dit komt, doordat de productie van collageen minder wordt. Volgens wikipedia is collageen een lijmvormend eiwit dat een zeer belangrijk onderdeel vormt van het bindweefsel in het lichaam van mensen. Ellaginezuur is een stof die dit proces vertraagt. Granaatappels zitten vol met ellaginezuur. Het stimuleert ook je bloedtoevoer waardoor die regelmatiger wordt. Hierdoor gaat je huid er gezonder uitzien.

Granaatappels kan je bij de groenteboer of supermarkt kopen. Je kunt de appel uitpersen, zoals je een sinaasappel uitperst. Je geproduceerde sap kan je dan gewoon drinken.  Je kan het ook verwerken door een smoothie.  De pitjes in de appel kan je ook gewoon eten. Snij de granaatappel door en haal met je handen of lepel de pitjes eruit.

Voor mij neemt dit teveel tijd in beslag en daarom gebruik ik granaatappelsap. In de supermarkt zijn er verschillende merken granaatappelsap. Je moet er wel opletten dat je 100 procent granaatappelsap koopt. Er zijn met name pakken te koop die met water en suiker zijn aangelengd.  Ik kan je twee merken aanraden: POM en SCHULP biologisch. Persoonlijk vind ik Schulp het lekkerste. Granaatappelsap smaakt wel wat bitter. Je kan het zelf aanlengen met water.

Voedingswaarde per 100ml van Schulp:


2 opmerkingen:

  1. Ik ben op zoek naar een winkel waar ze pom verkopen. AH en Dirk hebben niet meer en ook de Makro heeft moeite eraan te komen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies dat probleem heb ik ook, normaal hadden ze hem bij de Jumbo en ik was echt een hele goede afnemer hoor, maar vaak uitverkocht en nu zit die volgens mij niet meer in het assortiment.

    BeantwoordenVerwijderen